Aktivizační výuka v rámci Týdne vědy

Týden zaměřený na přírodní vědy - 3. část

Velmi zajímavé aktivity týkající se vědeckého poznání provázely celý týden výuku žáků na gymnáziu. Badatelská výuka, návštěva místních firem, vědeckých pracovišť, moderní výuka, exkurze žáků, studentské workshopy, přednášky odborníků z VŠ, ale i zajímavé výukové metody zažili žáci nižšího i vyššího gymnázia minulý týden.  

Studenti 1.A prezentovali stav planety z hlediska ekologie v globálním měřítku z dat americké společnosti NASA.

Téměř ve všech třídách si žáci vyzkoušeli animaci příběhů pomocí jednoduše stažitelné aplikace. Rozvinuli svoji kreativitu, spolupráci a samozřejmě rozšířili svoje digitální kompetence.

Sekunda a tercie se pokusily pomocí programu Tvořivá geometrie nahlédnout do tajů a krás tohoto oboru. Kombinace geometrických znalosti a dovedností s kreativním myšlením poskytuje nové způsoby pochopení a manipulace s geometrickými objekty.  Paní Kupčáková dokázala žáky nadchnout i pomocí magnetické stavebnice, kterou při výuce často využívá.  

Na školní zahradě proběhla terénní výuka na téma Doba železná - aluminometrie.

Žáci kvinty a 1.A zkoumali pomocí virtuální reality 3D brýlí Mezinárodní vesmírnou stanici ISS, gravitační pole Země. Mohli se také prolétnout kolem planet i kolem Měsíce a Slunce.

Kvarta pomocí VR navštívila atraktivní lokality na zemském povrchu (například okolí Matterhornu, skalní město Petra, Opičí chrám) i pod mořskou hladinou (potápění se žraloky u Malediv). Zajímavá byla i simulace vlny tsunami na mořském pobřeží. 

Sexta se dozvěděla zajímavý příběh kávy i s vynikající ochutnávkou, nechyběly ani hodiny zaměřené na výuku metodou clil, zejména u žáků vyššího gymnázia, které se opět týkaly životního prostředí, ochrany přírody, ekologie.